Uppdaterades:

Följande material har vi fått av Henrik Müller-Hansen, delägare i Optimalprint. Företaget har specialiserat sig på att effektivt hjälpa små och stora företagare med tryckmaterial till marknadens lägsta pris. Kommunikationen och utarbetningen av alla trycksaker sker via Internet. Genom att samla ”fler företag (beställningar) i en tryckprocess” skapas volymfördelar vilka tillsammans medför att den totala...

Uppdaterades:

Ända sedan människan började teckna ner sin historia och sina berättelser har det skett en utveckling av skrivsättet. Från enkla figurer och tecken till de tusentals typsnitt som finns i snart sagt alla datorer.

En restaurangägare ville förnya sin image och ge både lokalen och den grafiska stilen en ny utformning. Samtidigt som restaureringsarbetet påbörjades beställdes en ny logotyp, trycksaker och skyltar. Ett av önskemålen var att skilja sig från övriga liknande restauranger.

Uppdaterades:

Varumärken och logotyper är ett sätt att skapa ett lätt igenkännings- tecken för en vara, ett företag eller en organisation. En logotyp eller varumärke är dock betydligt mer än ett sätt att berätta vad företaget eller produkten heter. I logotypen speglas företagets personlighet och kvalitetstänkande.

Uppdaterades:

Även ett litet företag behöver ta hjälp av en reklambyrå. Dagens mediabrus är så stort att det är svårt att nå fram till kunden. Genom att utnyttja en reklambyrås kreativitet, erfarenhet och kompetens ökar chansen betydligt för att uppnå de mål företaget satt för sin reklamsatsning.

Uppdaterades:

En reklamkampanj är en aktivitet som är begränsad i tid. Genom att koncentrera företagets resurser under en kortare period kan genom- slagskraften bli större. Det finns en hel del säsongsbundna produkter och tjänster som av förklarliga skäl marknadsförs i kampanjer.

Uppdaterades:

PR - public relations, förknippas ofta med stora företag och det politiska etablissemanget som vill synas och höras i massmedia. De större företagen och de politiska partierna sänder ut mängder med pressreleaser varje dag. Är det intressanta budskap "nappar" journalisterna och skriver om det i sina tidningar, tar upp det i radio eller visar det på TV. Budskapet får en stor genomslagskraft och det är "gratis".

Uppdaterades:

Den 1 april 2004 gjordes ändringar i marknadsföringslagen som bland annat handlade om reklam via elektronisk post. Lagändringarna är gjorda för att anpassas till artikel 13 i Europaparlamentets och rådets direktiv 2002/58/EG av den 12 juli 2002 om behandling av personuppgifter och integritetsskydd inom sektorn för elektronisk kommunikation (kommunikationsdataskyddsdirektivet).

Uppdaterades:

Internets största fördel är dess kostnadseffektivitet och räckvidd. Ditt företag har i teorin möjlighet att nå alla som finns uppkopplade. Möjligheten för små företag att konkurrera med stora företag har i och med Internets framväxt vuxit enormt. Storleken på din bildskärm är precis lika om du ser ett budskap från multijätteföretaget eller den lokala handlaren på hörnet.

Uppdaterades:

Vi beskriver nedan de olika traditionella reklamkanalernas styrkor respektive svagheter. Utbudet av reklamkanaler är stort och det gäller att välja rätt. Till traditionell reklam räknar vi

Uppdaterades:

Dagligen översköljs vi av både bra och dålig reklam. Många människor påstår att de inte påverkas av reklam men trots detta finns det många bevis på att en lyckad reklamkampanj ökar företagets försäljning.

Följande material har vi fått av VD Anders Frankel på företaget Apsis Sweden AB. Företaget arbetar med Internetbaserad marknadsföring såsom sökmotorsmarknadsföring och legitim marknadsföring via e-post. De är idag en av Sveriges ledande leverantörer inom denna typ av tjänster.

Följande material har vi fått av VD Anders Frankel på företaget Apsis Sweden AB. Företaget arbetar med Internetbaserad marknadsföring såsom sökmotorsmarknadsföring och legitim marknadsföring via e-post. De är idag en av Sveriges ledande leverantörer inom denna typ av tjänster.

Uppdaterades:

Du har tidigare i detta avsnitt läst om "problemen" med MLM. Trots dessa är det många som är med i MLM-strukturer som säljföretag eller som det oftast kallas, distributörer. Långt ifrån alla känner sig lurade in i systemet utan de är väl medvetna om förutsättningarna och har insett begränsningarna.

Uppdaterades:

Denna varningslista tar upp saker, frågeställningar, som du bör tänka på innan du fattar ett beslut om att bli ett säljföretag (distributör) i en MLM-struktur.