Uppdaterades:
Betydelsen av pappershantering blir med tiden mindre och mindre i och med att fler företag jobbar med sin miljöprofil och vill minska användningen av papper. Trots att det mesta idag hanteras digitalt är det ändå viktigt att se över hur man som företag hanterar papper och utskrifter, dels för att det ibland är nödvändigt att använda sig av papper och dels för att man bör fundera över hur man kan minska användningen av papper.
Uppdaterades:
Jobbar ert företag mycket på distans och har kunder över hela landet så kan företagskontoret vara i behov av ordentliga konferensutrymmen. Konferensrum är till för att ni ska kunna bjuda in gäster och kunder både personligen och digitalt. Därför är det viktigt att konferensrummen är bra utformade för att representera företaget på ett bra sätt.
Uppdaterades:
Företagskontoret och kontorslandskapet är idag i ständig förändring. De flesta företag går ifrån den traditionella cellkontorslösningen och rör sig mot aktivitetsbaserade lösningar med fokus på öppenhet och flexibilitet. Förändringarna lättar på kraven på kontorets storlek i kvadratmeter men ställer istället krav på ledarskap, planlösning och it-lösningar.
Allt fler företag idag väljer att gå över till digitala kvitton och fakturor. De senaste åren har det också skett en frammarsch av nya Fin-tech bolag och lösningar som gör det enkelt att skanna in och hantera sina kvitton och fakturor digitalt. Men vilka regler är det egentligen som gäller när det kommer till arkivering och redovisning av dessa räkenskapsuppgifter?
När du pensionssparar brukar du kunna välja mellan traditionella försäkringar och fondförsäkringar. Den största skillnaden mellan dem är att du i fondförsäkringar kan påverka hur dina pengar placeras och som standard har en högre aktieandel. Traditionella försäkringar har en garanti, lägre aktieandel och därmed en lägre risk.
Uppdaterades:
Att få ett avslut är naturligtvis det viktigaste i säljprocessen. Har du fört säljsamtalet på rätt sätt och att din produkt/tjänst svarar mot kundens behov, kommer kundens köpbeslut mer eller mindre automatiskt. Kanske inte direkt uttalat, men genom att kunden sänder ut köpsignaler som du måste lära dig tolka.