Bo Lilja
Allt fler företag idag väljer att gå över till digitala kvitton och fakturor. De senaste åren har det också skett en frammarsch av nya Fin-tech bolag och lösningar som gör det enkelt att skanna in och hantera sina kvitton och fakturor digitalt. Men vilka regler är det egentligen som gäller när det kommer till arkivering och redovisning av dessa räkenskapsuppgifter?
När du pensionssparar brukar du kunna välja mellan traditionella försäkringar och fondförsäkringar. Den största skillnaden mellan dem är att du i fondförsäkringar kan påverka hur dina pengar placeras och som standard har en högre aktieandel. Traditionella försäkringar har en garanti, lägre aktieandel och därmed en lägre risk.
Uppdaterades:
Att få ett avslut är naturligtvis det viktigaste i säljprocessen. Har du fört säljsamtalet på rätt sätt och att din produkt/tjänst svarar mot kundens behov, kommer kundens köpbeslut mer eller mindre automatiskt. Kanske inte direkt uttalat, men genom att kunden sänder ut köpsignaler som du måste lära dig tolka.
Uppdaterades:
Du är nu inne i en fas där kunden aktiveras. Genom att t.ex. demonstrera en produkt, använda dig av olika säljhjälpmedel (broschyrer, ritningar etc.), skapar du förutsättning för att starta behovsanalysen. Den innebär att du tar reda på vilka behov, egenskaper, bedömningspunkter med mera som kunden tycker är viktigast, genom att ställa olika typer av frågor.
Uppdaterades:
Vi antar nu att du har en lista över företag som du ska kontakta. Där det har funnits möjlighet har du identifierat namn på både den som är be- slutsfattare och den eller de som kan påverka beslutet. Du har förberett dig väl och har en viss kännedom om företaget du ska ringa till, kunskap om och argument för din egen produkt/tjänst samt god kunskap om konkurrenterna och deras respektive produkt eller tjänst.